MECHANISCHE AANDRIJVINGEN DA-98
Mechanische aandrijving DA980000
Type DA-98
Voor RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standen schakelaar aan/uit) met externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontaal manueel bedienbaar met een hendel
– optionele motorisatie voor afstandsbediening
Werking
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) en 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 2 veren
– elke veer bedient een eigen uitgaande as, de as ‘aarde’ bevindt zich rechts
– directe mechanische koppeling van elke as op de respectieve schakelaar
– de as ‘lijn’ schakelt de 2-standen schakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– met de bedienhendel wordt de betreffende veer manueel samengedrukt
– de veer ontspant voorbij een dood punt en bedient zo de as
– bediening in de omgekeerde richting schakelt het mechanisme terug
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de lastscheidingsschakelaar
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– tot 6 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Mechanische aandrijving DA984100
Type DA-98-EDND-MEC Zonder hulpcontacten
Voor RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standen schakelaar aan/uit) met externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontaal manueel bedienbaar met een hendel
– optionele motorisatie voor afstandsbediening
Werking
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) en 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 2 veren
– elke veer bedient een eigen uitgaande as, de as ‘aarde’ bevindt zich rechts
– directe mechanische koppeling van elke as op de respectieve schakelaar
– de as ‘lijn’ schakelt de 2-standen schakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– met de bedienhendel wordt de betreffende veer manueel samengedrukt
– de veer ontspant voorbij een dood punt en bedient zo de as
– bediening in de omgekeerde richting schakelt het mechanisme terug
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de lastscheidingsschakelaar
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– tot 6 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Mechanische aandrijving DA985000
Type DA-98 met ronisslot in optie
Voor RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standen schakelaar aan/uit) met externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontaal manueel bedienbaar met een hendel
– optionele motorisatie voor afstandsbediening
Werking
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) en 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 2 veren
– elke veer bedient een eigen uitgaande as, de as ‘aarde’ bevindt zich rechts
– directe mechanische koppeling van elke as op de respectieve schakelaar
– de as ‘lijn’ schakelt de 2-standen schakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– met de bedienhendel wordt de betreffende veer manueel samengedrukt
– de veer ontspant voorbij een dood punt en bedient zo de as
– bediening in de omgekeerde richting schakelt het mechanisme terug
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de lastscheidingsschakelaar
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– tot 6 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
MECHANISCHE AANDRIJVINGEN DP-99
Mechanische aandrijving DP990000
Mechanische aandrijving type DP-99
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontaal manueel bedienbaar met een hendel
– met ontspanknop voor het uitschakelen van 2-standenschakelaar
– optionele motorisatie voor afstandsbediening
Werking
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– met de bedienhendel worden de veren ‘lijn’ manueel samengedrukt
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– met de bedienhendel wordt de veer ‘aarde’ manueel samengedrukt, die zich ontspant voorbij een dood punt en zo de aarde schakelt; terugschakelen gebeurt door bediening in omgekeerde richting
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaarDP9900
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 6 hulpcontacten op lijn (indien niet gemotoriseerd)
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Gemotoriseerde aandrijving DP991001
Type DP-99-M 24 VDC motorisatie op lijn
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontale groene drukknop voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar (aan)
– met ontspanknop voor het manueel uitschakelen van lastscheidingsschakelaar (uit)
– frontaal manueel met een hendel voor de aardingsschakelaar
Werking
– identiek werkingsprincipe als het DP-99 mechanisme
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– de motor drukt de veren ‘lijn’ samen
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– een nokschakelaar op de bedieningsas onderbreekt de motor, die niet kan schakelen bij manuele bediening
– schakelen van de aarde gebeurt met de hendel door het manueel samendrukken van de veer ‘aarde’
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– manuele inschakeling met de hendel blijft mogelijk
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 4 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Gemotoriseerde aandrijving DP991003
Type DP-99-M 110 VAC motorisatie op lijn
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontale groene drukknop voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar (aan)
– met ontspanknop voor het manueel uitschakelen van lastscheidingsschakelaar (uit)
– frontaal manueel met een hendel voor de aardingsschakelaar
Werking
– identiek werkingsprincipe als het DP-99 mechanisme
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– de motor drukt de veren ‘lijn’ samen
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– een nokschakelaar op de bedieningsas onderbreekt de motor, die niet kan schakelen bij manuele bediening
– schakelen van de aarde gebeurt met de hendel door het manueel samendrukken van de veer ‘aarde’
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– manuele inschakeling met de hendel blijft mogelijk
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 4 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Gemotoriseerde aandrijving DP991004
Type DP-99-M 110 VDC motorisatie op lijn
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontale groene drukknop voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar (aan)
– met ontspanknop voor het manueel uitschakelen van lastscheidingsschakelaar (uit)
– frontaal manueel met een hendel voor de aardingsschakelaar
Werking
– identiek werkingsprincipe als het DP-99 mechanisme
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– de motor drukt de veren ‘lijn’ samen
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– een nokschakelaar op de bedieningsas onderbreekt de motor, die niet kan schakelen bij manuele bediening
– schakelen van de aarde gebeurt met de hendel door het manueel samendrukken van de veer ‘aarde’
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– manuele inschakeling met de hendel blijft mogelijk
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 4 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Type DP-99-M 220 VAC motorisatie op lijn
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontale groene drukknop voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar (aan)
– met ontspanknop voor het manueel uitschakelen van lastscheidingsschakelaar (uit)
– frontaal manueel met een hendel voor de aardingsschakelaar
Werking
– identiek werkingsprincipe als het DP-99 mechanisme
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– de motor drukt de veren ‘lijn’ samen
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– een nokschakelaar op de bedieningsas onderbreekt de motor, die niet kan schakelen bij manuele bediening
– schakelen van de aarde gebeurt met de hendel door het manueel samendrukken van de veer ‘aarde’
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– manuele inschakeling met de hendel blijft mogelijk
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 4 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde
Type DP-99-M 48 VDC motorisatie op lijn
Voor de combinatie van een RV 44 lastscheidingsschakelaar (2-standenschakelaar aan/uit) met een inrichting voor smeltveiligheden en met een externe aardingsschakelaar.
Functie
– schakelt de lastscheidingsschakelaar aan en af
– schakelt de lastscheidingsschakelaar af op bevel van een gesmolten zekering
– opent en sluit de externe aardingsschakelaar
Bediening
– frontale groene drukknop voor het inschakelen van de lastscheidingsschakelaar (aan)
– met ontspanknop voor het manueel uitschakelen van lastscheidingsschakelaar (uit)
– frontaal manueel met een hendel voor de aardingsschakelaar
Werking
– identiek werkingsprincipe als het DP-99 mechanisme
– mechanische aandrijving met 3 standen (aan/uit/aarde) met 2 bedieningspunten
– werking gebaseerd op 3 veren
– 2 veren ‘lijn’ bedienen eenzelfde uitgaande as
– 1 veer ‘aarde’ bedient een aparte as die zich rechts bevindt
– de as ‘lijn’ schakelt de lastscheidingsschakelaar (aan/uit)
– de as ‘aarde’ schakelt de externe aardingsschakelaar (aarde)
– de motor drukt de veren ‘lijn’ samen
– 1 veer ‘lijn’ ontspant voorbij een dood punt en schakelt zo de lastscheidingsschakelaar (aan), de 2de veer ‘lijn’ blijft gespannen
– uitschakelen gebeurt door de 2de veer ‘lijn’ op bevel van de slagpin van een zekering, of door manuele bediening van de ontspanknop, of door bekrachtiging van een uitschakelspoel (optie)
– een nokschakelaar op de bedieningsas onderbreekt de motor, die niet kan schakelen bij manuele bediening
– schakelen van de aarde gebeurt met de hendel door het manueel samendrukken van de veer ‘aarde’
Eigenschappen
– garandeert de schakelbeweging onafhankelijk van de behendigheid van de operator
– manuele inschakeling met de hendel blijft mogelijk
– 1 ontspanknop op het frontpaneel; uitschakelen kan niet met hendel of motor
– 2 frontale standindicatoren, mechanisch gekoppeld aan de respectieve as
– voorzien van alle nodige vergrendelingen hetgeen een foute bediening verhindert
– met een functionaliteit voor vergrendeling van een deurpaneel
Mogelijke complementaire uitrusting af fabriek gemonteerd
– motor voor het schakelen van de externe aardingsschakelaar
– uitschakelspoel (1 of 2)
– elektromechanische of elektronische minimaspoel
– tot 4 hulpcontacten op lijn
– tot 6 hulpcontacten op aarde